3 Nisan 2016 Pazar

HAYIR Demeyi Öğrenin!


Hayır demeyi öğrendiğimde 40 yaşındaydım.
İnsanları memnun etme hastalığına tutulmuştum.
Daha ne olduğunu anlamadan ağzımdan evet lafı kendiliğinden çıkıyordu.
Hayatımın o güne kadar neredeyse tamamını, isteyen herkese istedikleri her şeyi vererek geçirmiştim.
Memnun etme hastalığıyla başa çıkabilmem için ilk önce yapmam gereken şey, kim olduğuma dair net bir yanıtımın olmasıydı.
Daha önce insanların “kendini ne zannediyor?” demesinden korkuyordum.
Şimdi artık “ben buyum” deme cesaretiyle herkesin karşısında duruyorum...
-Oprah Winfrey


“Tam da kalbimde hissetmediğim hiçbir şeyi artık hiç kimse için yapmayacağım.
Bedenimin her parçası evet demediği sürece hiçbir toplantıya katılmayacağım, telefon konuşması yapmayacağım, mektup yazmayacağım, hiçbir aktiviteye katılıp, sponsor olmayacağım.
Kendime tamamen dürüst olma niyetine sadık kalacağım ve ona göre hareket edeceğim...” - Oprah Winfrey

“Evet” demek kolaydır, çünkü akışla gelir ve sizi iyi insan yapar; “Hayır” demek o kadar kolay değildir, çünkü insanlara ters düşer. 
“Hayır” demek cesaret işidir. 
“Hayır” demek güvenli bir duruşu, kim olduğunu bilmeyi gerektirir. 
“Hayır” deme gücünü bulmak, kendini keşfetme sürecinin en önemli bölümüdür.
Eğer “HAYIR” diyemiyorsanız, bu sizin varoluşunuza devam edebilmeniz için başka bir insanın onayına ihtiyaç duyduğunuzu gösterir... -Darel Rutherford

Hiç yorum yok: