19 Ağustos 2014 Salı

Başarıya Götüren En Önemli 8 Şey -Richard St. John


Bu aslında lise öğrencilerine iki saatte yaptığım sunumun, üç dakikaya indirilmiş hali. 
Her şey bir gün uçakta TED'e doğru yola çıkmışken, yedi yıl önce başladı. 
Yanımdaki koltukta genç bir lise öğrencisi oturuyordu ve gerçekten fakir bir aileden gelmişti. 
Hayatının bir işe yaramasını istiyordu ve bana basit bir soru sordu:
"Başarıya yol açan nedir?" dedi. 
Kendimi gerçekten kötü hissettim, çünkü ona iyi bir cevap veremedim. 
Böylece uçaktan indim ve TED'e geldim. 
Ve hey, diye düşündüm, başarılı insanlarla dolu bir odanın ortasındayım! 
Peki, neden başarılı olmalarına ne yardım etti diye sorup, bunu gençlere aktarmıyorum ? 

Dolayısıyla işte buradayız, yedi yıl, 500 röportaj sonra, ve size neyin başarıya götürdüğünü ve TED-lileri ateşlediğini anlatacağım.

1. SEV! TUTKU DUY!:
Freeman Thomas "Ben tutkum tarafından sürükleniyorum" diyor.
TED-liler sevdiği için yapar, para için değil. 
Carol Coletta "Yaptığım işi yapabilmek için üstüne para verirdim" diyor. 
Ve ilginç olan şey, sevdiğiniz için yapınca, para zaten bir şekilde geliyor. 

2. ÇOK ÇALIŞ! 
Rupert Murdoch bana, "Olay çok çalışmak" demişti.
"Hiçbir şey kolay değil, ama çok eğlendim." Eğlenmek mi dedi? Rupert? 
Evet! TED-liler çalışırken eğlenir. 
Ve çok çalışırlar.Anladım ki, işkolik değil, işkomikler.

3. ÇOK İYİ OL! 
Alex Garden, "Başarılı olmak için kafanı bir şeye göm ve o işte çok ama çok iyi ol" diyor. 
Ortada sihir yok; mesele uygulama, uygulama, uygulama. 

4. ODAKLAN!
Norman Jewison bana dedi ki: "Sanırım olay, kendini 'tek bir şeye' odaklamakla ilgili." 

5. KENDİNİ ZORLA! 
David Gallo, "Zorla kendini" diyor. 
"Fiziksel, zihinsel, yapman gereken şey zorlamak, zorlamak, zorlamak." 
Çekingenlik ve kendinden şüphe etmeyi zorlayıp geçmelisin. 
Goldie Hawn, "Her zaman kendimden şüphe ettim" diyor. 
"Yeterince iyi değildim, yeterince akıllı değildim. Başaracağıma inanmıyordum." 
Gelgelelim kendini zorlamak her zaman o kadar kolay değildir ve anneler bu yüzden icat edilmiştir. (Gülüşmeler) Frank Gehry -- 
Frank Gehry bana, "Beni annem zorladı" demişti. 

6. HİZMET ET! 
Sherwin Nuland "Doktor olarak hizmet etmek bir ayrıcalıktı." diyor.
Şimdilerde birçok çocuk bana milyoner olmak istediklerini söylüyor. 
Benimse onlara söylediğim ilk şey: "Tamam, fakat kendine hizmet edemezsin, başkalarına değeri olan bir şey sunmalısın; çünkü aslında insanlar böyle zengin olur."

7. FİKİR BUL! YARATICI OL!
TED-li Bill Gates "Bir fikrim vardı--" diyor "ilk mikro-bilgisayar yazılım firmasını kurmak" 
Ben bunun gayet iyi bir fikir olduğunu söyleyebilirim. 
Aslında yeni fikirler üreten yaratıcılık sihirli bir şey değil, mesele bazı çok basit şeyleri yapmaktan ibaret. 
Ve bir sürü kanıt gösteriyorum. 

8. ISRAR ET!
Joe Kraus diyor ki: "Israrcılık bizim için başarının bir numaralı sebebi." 
Başarısızlığa karşı ısrarcı olmalısınız. 
Berelenmeye karşı ısrarcı olmalısınız. 
BERElenme, yani"Baskı, Eleştiri, Reddedilmek ve Eşşoğlueşşekler."(Gülüşmeler) 

Yani, sonuç -- bu sorunun cevabı kolay: 4,000 dolar ver ve TED'e gel. 
Eğer bunu yapamazsan, bu sekiz (8) şeyi yap -- ve emin ol, bunlar başarıya götüren en önemli sekiz şeydir. 

-Richard St. John


Hiç yorum yok: