24 Mayıs 2016 Salı

Azim ve Sebat


"Biz çalıştığımız ve ürettiğimiz sürece üstün olacağız.Üstünlük, genetik değildir; bütün insanlar birbirine eşittir.Çoğu insan zekaya inanır, ben inanmıyorum.Bizi birbirimizden ayıran emektir, ben çalışmaya inanıyorum..."
-Prof. Dr. Aziz Sancar 
(2015 Nobel Kimya Ödülü'nü kazanmış bilim insanımız)


Prof. Dr. Aziz Sancar, Mardin'in Savur ilçesinde, orta gelirli çiftçi ailesinin sekiz çocuğundan yedincisi olarak dünyaya geldi.Anne ve babasının okuma yazma bilmediğini söyleyen Aziz Sancar "Ancak eğitimin önemini biliyorlardı ve çocuklarının tümünün eğitim alması için ellerinden geleni yaptılar" diyor.
İlk, orta ve ve lise eğitimini Mardin'de tamamladı.1963'te girdiği İstanbul Tıp Fakültesi'ni 1969'da bitirdikten sonra Savur'da iki yıl sağlık ocağında hekimlik yaptı.
Daha sonra Dallas'a giderek Dallas Texas Üniversitesi'nde Moleküler Biyoloji dalında doktora yaptı.Yale Üniversitesi'nde DNA onarımı dalında doçentlik tezini tamamlamıştır.
Daha sonra DNA onarımı, hücre dizilimi, kanser tedavisi ve biyolojik saat üzerinde çalışmalarını sürdürdü.415 bilimsel makale ve 33 kitap yayınladı.
DNA'nın onarılması ile ilgili yaptığı çalışmalardan dolayı 2015 Nobel Kimya Ödülü'nü kazanmıştır.
Kuzey Carolina Üniversitesi Biyokimya ve Biyofizik bölümü öğretim üyesi görevini sürdürmektedir.Kanser oluşumunda ve tedavisinde önemli bir unsur olan DNA onarımı üzerinde yıllardır çalışan Sancar bu mekanizmayı 35 yılda çözdüklerini, ancak bunun hastalara ulaşmasının biraz zaman alacağını ifade etmiştir...

Hiç yorum yok: