29 Mayıs 2016 Pazar

Borçlarınızı Ödeyin!


Son yirmi yıl içinde borçlu olmak; toplumsal anlamda kabul edilir bir durum haline geldi.
Eskiden insanlar istedikleri şey için para biriktirip istediklerini öyle alırlardı, ama şimdi tam tersi oluyor.Bir şeyi ŞİMDİ istiyoruz, HEMEN alıyoruz ve sonra da yüksek faizlerle bu borçlarımızı ödemeye çalışıyoruz/ödeyemiyoruz.
Batı toplumlarındaki "HEMEN ŞİMDİ İSTİYORUM!" saçmalığının bedeli oldukça ağırdır, hem yalnızca faizden de söz etmiyorum.
Sorun bundan daha derindir.Borçlu olmak gerginlik/stres yaratır.
Ne kadar gerginlik yarattığını fark etmeden istediklerinizi kredi kartıyla alıp borçlanmaya da alışabilirsiniz ki bu daha da kötü.
Aslında borçlarınızdan tamamen kurtulduğunuzda, bunun nasıl bir rahatlık olduğuna inanamayacaksınız.
Benim de binlerce dolarlık kredi kartı borcum vardı ve bunları ödemem yıllar sürmüştü.

Artık kredi kartımı ne zaman kullansam, borcumun tamamını (%100'ünü) her ay sıfırlıyorum ve hiçbir şekilde borç yapmıyorum...
-Talane Miedaner (Life Coach)


Hiç yorum yok: