26 Ocak 2015 Pazartesi

Ne istiyorsanız bunu günde 15 kere yazın!


Düşünceleriniz, eylemlerinizi; eylemleriniz de elde edeceğiniz sonuçları belirler.
Söylemesi kolay tabii, değil mi?
Şimdi düşüncelerinizi nasıl değiştireceğinizi merak ediyor olabilirsiniz.
Düşüncenizi, istemekten sahip olmaya taşımak için istediğiniz şeyi günde on beş kez yazın! Ne istiyorsanız bunu günde 15 kere yazın!

Bunun, gülünç denecek kadar basit olduğunu biliyorum; ama dünyanın bir numaralı karikatüristi Scott Adams'ın (ve daha birçok kişinin) işine yaradığına göre, niçin sizin de işinize yaramasın?
"Dilbert"in yaratıcısı Adams da başlangıçta bu yöntemden kuşkuluydu, ama yine de denedi ve sonunda başarılı oldu.Ve onun gibi başkaları da...
Adams'ın hedefi doğrultusunda her gün çalıştığını da unutmamak gerek; her gün karikatür çiziyor ve kitap yazıyordu...

Eğer isteğinizi/hedefinizi şimdiki zamanda yazar ve cümlenize "Ben...." diye başlarsanız, çok daha etkili olacaktır.
"Ben milyoner olacağım" yerine, "Ben bir milyonerim" diye yazmalısınız.
Kim olmak istiyorsunuz?
Bunu günde on beş kez "Ben....." cümlesi ile yazın ve ne olacağını görün.
Belirli bir hedefi/amacı olanlar, siz bu yönteme bir şans verin; özellikle de hedefinizi gerçekleştirme yeteneğinizden kuşkunuz varsa.

Büyük bir yayınevinin editörü olan Matthew, bir başka yayıneviyle görüşme sürecindeydi.
Kendisine teklifte bulunacaklarını ve ne kadar maaş istediğini soracaklarını biliyordu.
Karısıyla görüştükten sonra istediği rakamı belirledi.Sonra yazmaya başladı:
"Ben şu kadar dolar kazanıyorum ve yılda dört hafta tatil yapıyorum."
Yazdığı rakam, şimdiki gelirinin epeyce üzerindeydi ve onun alanında bu kadar uzun süreli tatil pek görülmüş bir şey değildi.
Ertesi gün iş teklifi geldi ve ne kadar maaş istediğini sordular.
Matt, istediği rakamı açık açık söyledi ve kabul edildi.Dört haftalık izin istediği de kabul edildi.Teşekkür etmek için beni aradı.
İstediğine inanıncaya kadar yazmış olmasaydı; rakamı söylerken sesinin titreyeceğini, zorlanacağını ya da utanacağını ve fırsatı berbat edeceğini biliyordu.
Şu anda Matthew'in tek pişmanlığı var: "Keşke daha fazlasını yazsaydım." diyor.

Dileğinizi/hedefinizi günde on beş kez yazmanın nedeni; onun gerçekten doğru olduğuna inanıncaya kadar hedefinizi beyninize kazımak.
İlk yazmaya başladığınızda, kafanızın içindeki bütün küçük sesler bağırmaya başlayacak: "Sen kim olduğunu sanıyorsun? Asla bunu elde edemezsin! Dalga mı geçiyorsun? Hadi, gerçekçi ol, bunu yapamazsın, başaramazsın!"
Bırakın bağırsınlar, siz yazmayı sürdürün.
Sonunda öyle bir noktaya geleceksiniz ki, sesler şöyle demeye başlayacak:
"Hey, bunu yapabilirsin.Çantada keklik.Hiç dert etme.Kesin olacak."
Böylece zihinsel olarak, istemekten sahip olmaya geçmiş olacaksınız.
Öyleyse kağıdı kalemi alıp yazmaya başlayın!

" 'Ben......' diye başlayan cümleler son derece güçlüdür; bu kelimenin arkasından bir şey söylerken çok dikkatli olun..." -A. L. Kitselman

KAYNAK: Coach Yourself to Success / Talane Miedaner


Hiç yorum yok: