22 Şubat 2015 Pazar

Başarısız Olmak!


Ünlü komedyen Flip Wilson, kuşkusuz ki en çok insanları güldürme yeteneği ile tanınıyor.Ama bakın, risk alma süreci ile ilgili kendi tecrübesi hakkında neler söylüyor:
"Düştüm ve ayağa kalktım.Düştüm ve ayağa kalktım.Düştüm ve ayağa kalktım...Aslına bakarsanız, (16) on altı yıl boyunca düşmek ve ayağa kalkmaktan başka bir şey yaptığım söylenemez."
Peki sizce, Flip Wilson bu süreç boyunca kendini "başarısız bir kişi" olarak düşünmüş müdür? Elbette hayır! Çünkü öyle düşünmüş olsaydı "bir kez daha" denemek için ihtiyacı olan cesareti bulamazdı ve şu anda da büyük ihtimalle adını bile duymamış olurduk!.. 


Sürekli hayatlarında "önemli bir şey" başarmış insanların biyografilerini ve otobiyografilerini okuyorum.Neredeyse hepsi istisnasız, hedeflerini başarmaya çalışırken birçok kere başarısız olduklarını; ancak hiçbir şeyin onları yıldırmadığını öğrendim.Ben de çoğu kere "dibe vurma" deneyimini yaşadım.Biraz acı verdiğini ve hatta bir miktar da utanma duygusuna neden olduğunu itiraf edeyim.Ancak, öyle olsa bile, bu beni hiç durdurmadı ve sizi de asla durdurmamalı! Çünkü hepimizin, yeniden ayağa kalkma yeteneği var...
-Bob Proctor.

Hiç yorum yok: