23 Şubat 2015 Pazartesi

Hangi Konuda Uzmanlaşmak İstiyorsunuz?


1972 yılında, ben memur olarak çalışırken, Earl Nightingale'in radyoda söylediği bir şey hayatımda bir dönüm noktası oldu.
Earl, radyoda "Her gün bir saatinizi çalışmaya ayırırsanız, beş yılda veya daha kısa bir sürede ulus çapında bir uzman olabilirsiniz." diyordu.
Bunları duyunca aklıma şunlar geldi:"Günde bir saat fazladan çalışmayla ulus çapında bir uzman olunabiliyorsa ve ben de günde sekiz saat boş zamanı olan bir memursam, perşembe gününe kadar bütün dünyayı değiştirebilirdim.
Peki, ne yapmak istiyordum? İşte bunu bilmiyordum!
Bu, çok rahatsız edici bir soruydu.Sonraki beş yıl içinde bir uzman olabileceğinizi bildiğiniz, ama hangi konuda uzmanlaşmak istediğinizi bilmediğiniz zaman uykusuz kalmak için bir nedeniniz olur.Ben de uykusuz kaldım.Haftalar boyu oturup bu konuyu düşündüm.
Sonunda hayatta yapmayı en çok istediğim şeyin, "İnsanların gelişmelerine yardım etmek" olduğunu anladım.Ben de Nightingale'in yaptığı işi yapmak istiyordum.Ve bildiğiniz gibi son 18 yıldır aralıksız bu işi yapıyorum.
-Jim Cathcart

"Seçtiğiniz herhangi bir alan üzerinde beş yılda günde sadece bir saat çalışırsanız...
Bu günde sadece bir saatlik çalışma olsa da, göreceli olarak kısa bir zaman içinde akranlarınızın arasında fare sürüsünde zürafa gibi görüneceksiniz.
Aslında, bunu iyiden iyiye düşünürseniz, hiçbir rekabet olmadığını anlayacaksınız.

Çünkü yarışta çok az insan var ve kaybedenler bile kazançlı çıkıyor.
Dolayısıyla, elde ettiğiniz kavrayışı kazanmak için aşırı çaba göstermeniz gerekmiyor; çünkü, bilgelik ve cahillik arasındaki fark "kıldan ince, kılıçtan keskindir..." 
-Bob Proctor

Hiç yorum yok: