21 Mayıs 2014 Çarşamba

BAHANE YOK!..


-Nasıl olacağını bilmiyorum?
O zaman öğrenmek için çaba harcayın.
-Çok zor?
Elde etmeye ya da yapmaya veya olmaya değer her şey, çaba gerektirir.
-Çok uzun sürecek?
O zaman derhal başlamak için daha da büyük bir neden.
-İnsanlar ne düşünecek?
Bu onların sorunu.
Bırakın ne isterlerse düşünsünler, bunun hiç önemi yok.
-Kendimi toparlar toparlamaz yapacağım?
Hedeflerinize yönelik olumlu bir adım atmak, tam olarak kendinizi toparlamanızı sağlayacaktır.
-Başaramayabilirim?
Evet, denerseniz, başarısız olabilirsiniz.
Bununla birlikte, hiç denemediğiniz takdirde o zaman kesinlikle başarısız olursunuz.
-Çok meşgulüm.
Sadece "meşgul" olmak, sizi hiçbir yere götürmez.
Meşgul olmayı bırakın; önceliklerinizi belirleyin ve odaklı, yönü belli adımlar atmaya başlayın.
-Nereden başlasam bilemiyorum?
Nihai hedefinizi gözünüzde canlandırın ve şu anda yapabileceğiniz bir şeye ulaşıncaya dek adım adım geriye doğru çalışın.
Sonra da bulduğunuz şeyi yapın.
Unutmayın; binlerce kilometrelik yolculuk bir adımla başlar.
Önce o adımı atın, sonra bir diğerini.
-Yükümlülüklerim var?
Başkalarına hizmet edebilmek için önce kendi hayat amacınıza sadık kalmalısınız.
Başkalarına karşı yükümlülüklerinizi yerine getirebilmenizin yolu; önce kendinize karşı olan yükümlülüklerinizi yerine getirmektir.
-Bu işler asla yolunda gitmez?
Bu doğru; "işler" asla yolunda gitmez, siz yolunda gitmelerini sağlamalısınız.
-En iyisini hak ediyorsunuz, bahane bulmayın.
Enerjinizi bahaneler üretmeye değil, harekete geçmek için harcayın.
BAHANE YOK!..

Hiç yorum yok: