21 Mayıs 2014 Çarşamba

ZENGİNLİK NEDİR?

Bana "zenginlik" ile ilgili çok soru soruyorlar: "Zenginlik nedir?" diye.
"ZENGİNLİK" konusu aslında çok geniş kapsamlı bir konudur, dolayısıyla burada bunu tam olarak anlatmam ve izah etmem mümkün değil; ancak bununla ilgili ayrı bir kitap yazacağımı da bilmenizi istiyorum.Yine de burada çok kısa olarak sizlere, benim "zenginlik" tanımımın ne olduğunu yazmak istiyorum; çünkü bu konuda biraz bilgi karmaşası olduğunu düşünüyorum.

ZENGİN olmak demek, bana göre; hayatınızı tam ve bütün hissetmeniz için ihtiyacınız olan her şeye sahip olmak demektir.
Bunu biraz açmak istiyorum.
Benim "zenginlik" tanımımda "5 önemli zenginlik türü" vardır, ama hiçbiri hatta finansal zenginlik bile tek başına sizi gerçek başarıya ya da mutluluğa götüremez.
Bu beşi dengelendiğinde; uyumlu bir zenginliğe/varlığa ulaşırsınız ve bana göre gerçek mutluluğu yakalarsınız.
Ama tekrar ediyorum bu beş zenginlik türünün "HEPSİNE" de sahip olmalısınız.

İlki "Finansal Zenginliktir" ki bu; banka hesabınızdaki para, cebinizdeki banknotlar, yani menkul ve gayri menkul tüm mal varlığınızdır.
Tabi bunun içine "pasif gelirleriniz" de dahildir.
Esasında bu konu da çok kapsamlı bir konudur ama dediğim gibi burada kısa geçmek zorundayım.

Sonra "Fiziksel Zenginlik" gelir.
Bu, bedeninizin sağlığı ve formudur.
Etrafta harcayıp onun keyfine varamadıktan sonra finansal zenginliğin ne faydası kalır?
Sağlıklarını geri kazanabilmek ya da orta düzeyde bir forma sahip olmak için tüm varlığından vazgeçebilecek pek çok varlıklı  -yani aşırı zengin- insan vardır. 

Üçüncüsü "İlişkisel Zenginlik" tir.
Bu, sizin kişisel ilişkilerinizdir -kendinizle olan ilişkiniz de dahil.
Yine burada belirtmeliyim ki; iyi bir dostluk ya da gerçek bir aşk için maddi zenginliğinden vazgeçecek pek çok zengin insan da vardır.
Çünkü bizler sosyal varlıklarız ve yüksek seviyelerdeki özsaygı ile beraber başkalarıyla zenginleştirici, sağlıklı ilişkiler kurduğumuzda, her zaman daha sağlıklı ve mutlu oluruz.

Dördüncüsü ise "Entelektüel Zenginlik" tir.
Bu, fiziksel dünyanın nasıl işlediğini anlayış biçiminizdir.
Gerçeklerin, beceri ve yeteneklerin ve yıllar içinde edinip geliştirdiğiniz yaşam tecrübelerinin ve bilgilerinizin bir kombinasyonudur.

Son olarak da, "Spiritüel/Ruhsal Zenginlik" gelir.
Bu, açıklaması zor, ama sahip olduğunuzda yanılmaz türden bir zenginliktir.
Bu, son derece güçlü, neredeyse sihirli bir zenginliktir.
Evrenin geri kalanıyla olan bağlantınız ve onun gücüne ulaştığınız bir yoldur.
Hepimizin sahip olduğu içsel enerjidir.
Memnuniyetin ve zihinsel huzurun en önemli unsurudur.
İşte bu beşi dengelendiğinde, uyumlu zenginliğe/varlığa ulaşırsınız.

Başarının sırrı, düşüncelerin kontrolünde yatıyor.
Başarımızı engelleyen tek şey; kendi kendimizi kısıtlayan düşüncelerimizin esiri olmamızdır.

Hiç yorum yok: