21 Mayıs 2014 Çarşamba

HAYATINIZDA KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER YAPMAK İÇİN 7 ÖNERİ:

Geçtiğimiz 5 sene içinde hayatımda son derece köklü değişiklikler yaşadım.
Finansal hedeflerime ulaştım, muhteşem bir hayat arkadaşı edindim, kendime olan güvenimi geliştirdim ve çok daha mutlu olmayı başardım.

Peki bunu nasıl yaptım?
Onlarca kitap okuyor ve hayatımda değişiklik yaratacak düzinelerce teknikten yararlanıyorum.
Sizlerle bunların en etkili yedi (7) tanesini ve onlardan nasıl faydalandığımı paylaşacağım:

1. Olumlamalar

Olumlamalar; kendinize kendinizle ilgili söylediğiniz pozitif yargı cümleleridir.
Örneğin “Çok sabırlı biriyim.”
Kendinizle ilgili olumlamaları bir yere yazın ve bunları her gün inançla ve hissederek kendinize tekrar edin.
Bunu hayata geçirdiğinizde, bu olumlamalar bilinçaltınızın derinliklerinde yer etmeye başlayacaktır.
Birkaç hafta deneyin ve bunun nasıl işe yaradığına kendiniz tanık olun.

2. Hayal etme/Zihinde Canlandırma/İmgeleme

Pek çok insan kullanılmayan hayal güçlerinin inanılmaz etkisini göremeden yaşayıp gidiyor.
Oysa hayal etme yeteneği, olmasını istediğimiz şeyleri yaratmamızı sağlayan en önemli şeydir.

Kendinizi belli bir durumun içinde hayal edin ve o durumda nasıl bir davranış ve performans göstermek istiyorsanız tam da onu gerçekleştirirken düşünün.
Bu işinizle ilgili olabileceği gibi bir partide ya da herhangi bir yerde olabilir.
Şimdi kendinizi nasıl istiyorsanız tam da öyle konuşurken, ne istiyorsanız söylerken ve aynen öyle davranırken hayal edin.
Detayları atlamayın, ne hissettiğinizi, düşündüğünüzü de aklınıza veya kâğıda not edin.

Hayal etmek işe yarar, çünkü deneyimlemek istediğiniz durumu zaten yaşamış olduğunuza dair beyninizi kandırır.
Bu da siz onları gerçekten de yaşamışsınız gibi, geçmiş tecrübeler yaratır ki, bu tecrübelerden gerçek hayatta faydalanmak çok daha kolaydır.

3. Günlük Tutmak

Günlük tutmak, pek de hoş bir fikir gibi gelmeyebilir; ancak inanılmaz derecede etkilidir.
İşte iki farklı yöntem:

İlk olarak bilinç akışı yönteminden bahsedelim.
Herhangi bir konuyla, sorunla ya da durumla ilgili, içinizden geldiği gibi yazabilirsiniz.
Günlüğünüzü kimsenin okumayacağını farz edersek, en yakın arkadaşınızla konuştuğunuz zaman bile yer yer olabileceği gibi, burada hiç kimse sizi yargılamayacak.
Bunu yapmak, kendinizle ilgili farkındalığınızı büyük ölçüde artıracaktır.

İkinci ve daha da etkili bir yol ise; günlüğünüze kendinize soracağınız yönlendirici sorular yazmanızdır.
Geleceğimizi belirleyen, kendimize sorduğumuz sorulardır.
Örneğin daha başarılı olmak istiyor, ancak gereken özgüveni hissedemiyorsanız, kendinize soracağınız şu soru işe yarayacaktır:
 "Başarılı olmak için beş sebebim ne?"

4. Olumlama duası

Olumlama duası, olmasını istediğiniz şeyin zaten olduğuna inanmaktır.
Ben kişisel olumlama dualarımı şöyle yapmaktan hoşlanıyorum:
"Tanrım, bana işimde harika bir hafta, ilişkilerimde bol neşe ve coşku ve bu haftanın her günü mutluluk bahşettiğin için teşekkür ederim."

Sadece istediğimin zaten olmuş olduğuna inanmıyor, ayrıca bunun için teşekkür ediyorum. (minnettarlık/şükran duygusu)

5. Sınırlayıcı inançların üstesinden gelmek

Sınırlayıcı inançların en zor tarafı, onların hangileri olduğunu bulabilmektir.
Girişimci Dane Maxwell’in gösterdiği gibi, bu tür bir düşünceyi kendinize şu üç soruyu sorarak tespit edersiniz:

1. Neyi başarmak istiyorum?
2. Neden henüz başaramadım?
3. Beni hangi inanışlarım alıkoyuyor?

Cevaplarınızı yazın.
Artık bu inançları tersine döndürmeye hazırsınız.
Bunu yapmanın yolu, Byron Katie'nin önerdiği şu dört sorudan geçiyor:

1. Bu inanış doğru mu?
2. Bunun doğruluğunu kesinlikle bilmem mümkün mü?
3. Bu düşünceye inandığımda nasıl hissediyorum?
4. Buna inanmıyor olsaydım hayatım nasıl olurdu?

Michael Beckwith’in dediği gibi, şükran duygusu hissettiğimizde zihnimizi, mutlu ve minnettarlık duyacağımız şeyleri aramaya yönlendiririz; şikâyetçi olacağımız şeyleri aramaya değil.
Bu olumsuz duygular içinde bulunduğunuz ya da basitçe mutsuz hissettiğiniz zamanlar için en güçlü iyileştiricidir.

Minnettarlık veya şükran duygusunu hissetmek için bir liste yapmak ve her gün minnettar olduğunuz şeyleri buraya yazmak iyi bir yoldur.
Ben kişisel listeme 5 ilâ 10 şey yazarak başlamıştım ve 10’a ulaşmak için bile epeyce bir düşünüp kendimi zorlamam gerekiyordu.
Şimdiyse bana verildiği, sahip olduğum için minnettarlık beslediğim 50-100 şeyi rahatlıkla yazabiliyorum.
Bu tamamen hayatımı değiştirdi.

Yazan: Tom Casano

NOT: Tom Casano'nun kaleme aldığı bu yazı, gerçekten de hayatınızı değiştirecek niteliktedir.
Lütfen tam anlayana kadar birkaç defa okuyun ve yazılanları hayatınızda mutlaka uygulayın.
Yazıda anlatılan teknikler, çok etkili tekniklerdir.
Deneyin, görün!..

Hiç yorum yok: