24 Mayıs 2014 Cumartesi

"Dünyayı değiştirmek için, aileyi değiştirmek gerekir." - Virginia Satir


-Yaptığım, söylediğim, düşündüğüm ya da hissettiğim şey bir başkası/başkaları tarafından beğenilmedi diye kendimi suçlu hissetmek zorunda değilim.
-Öfkeli hissetmem ve bunu uygun şekilde ifade etmem yanlış bir şey değil.
-Özellikle başkaları karar verme sorumluluğunu paylaşıyorlarsa, kararlar vermek için sorumluluk almak zorunda değilim.
-"Bilmiyorum" deme hakkına sahibim.
-Kendimi suçlu hissetmeksizin "Hayır" deme hakkına sahibim.
-Kendim aptal hissetmeksizin "Anlamadım" deme hakkına sahibim.
-"Hayır" dediğim zaman, özür dilemek ya da sebepler sunmak zorunda değilim.
-Başkalarının benden istedikleri ricaları geri çevirme hakkına sahibim.
-Beni kullandıklarını, kandırdıklarını ya da haksız yere tahrik ettiklerini düşündüğüm zaman, bunu onlara söyleme hakkına sahibim.
-Kendimi suçlu hissetmeden ekstra sorumlulukları geri çevirme hakkına sahibim.
-Başkalarının hareketleri beni sinirlendirdiği zaman, bunu onlara söyleme hakkına sahibim.
-Kişisel doğrularımı uzlaştırmak zorunda değilim.
-Hata yapma, onların sorumluluğunu alma; yanlış olma hakkına sahibim.

-Uluslararası Aile Terapisti Virginia Satir

Virginia Satir, dünyada aile terapisinin kurucusu olarak kabul ediliyor.
Yazdığı kitaplar, tüm dünyada yüzlerce üniversitenin Psikoloji, Psikiyatri ve Pedagoji bölümlerinde okunması zorunlu kitaplar arasında...
Kitapları sadece aile için değil, "iletişim" için de bir kaynak kitap durumunda.
Virginia Satir'in tüm kitaplarını okumanızı öneriyorum.
Çünkü kendisinin bu konuda 50 yıldan fazla uygulama tecrübesi var...
Kitabında, 5 yaşındayken, büyüyünce "ebeveynleri araştıran çocuk dedektifi" olmaya karar verdiğini yazmış...


"Dünyayı değiştirmek için, aileyi değiştirmek gerekir." - Virginia Satir




Hiç yorum yok: